පොඩ්ඩන්ට දෙන්න සුදුසුම පළතුරු වර්ග – 2 කොට​ස

දරුවන්ගේ ආහාර වේලට එළවලු ප​ළතුරු සහ කැලරි අඩු ආහාර එකතු කර ගන්න ඕනේ. ළමයින්ට ප​ළතුරු අනුභව කිරීමට හේතු රාශියක් තියෙනවා. මන්ද ඒවායේ අත්‍යවශ්‍ය පෝෂ්‍ය පදාර්ථ හා විටමින් බහුල බැවින් දරුවන්ගේ සෞඛ්‍යයට, වර්ධනයට මෙන්ම සංවර්ධනයටද ප​ළතුරු දායක වනවා. මීට අමතරව, ප​ළතුරු වල පිළිකා සහ හෘද රෝග වැනි සමහර රෝග වල අවදානම අවම කර ගත හැකි වැදගත් ශාක ද්‍රව්‍ය ද අඩංගු වෙනවා. අද baby and me අපි ඔයාට පොඩ්ඩන්ට දෙන්න සුදුසුම පළතුරු වර්ග කිහිපයක් ගැනයි කියන්න හිතුවේ. 

පොඩ්ඩන්ට දෙන්න සුදුසුම පළතුරු වර්ග 1 කොට​ස

 

ඇපල් 

ඇපල් ඉතාමත් රසවත් ඒවගේම ඇපල් ඇත්තෙන්ම මිනිස් සිරුරේ සෞඛ්‍යයට හොඳම පලතුරකි. දරුවන් දිවීම, පැනීම වැනි ක්‍රීඩා කරන නිසා දරුවන්ට ශක්තිමත්ව හා සෞඛ්‍ය සම්පන්නව සිටීමට ඇපල් උපකාරී වෙනවා. දරුවන්ට හොඳින් වැඩීමට උපකාර කිරීම සඳහා මෙම පලතුරේ බොහෝ විශ්මයජනක ගුණාංග අඩංගු වනවා. 

  • නරක බැක්ටීරියා වලට එරෙහිව සටන් කරන්න. 
  • බෝරෝන් නම් ඛනිජයක් දරුවන්ගේ අස්ථි හා දත් ශක්තිමත් කිරීමට හා සෞඛ්‍ය සම්පන්නව සිටීමට උපකාරී වනවා. දරුවන් වර්ධනයේ වැදගත්ම වසරවල සිටිනවා නම් ඛනිජය දරුවන්ට ඉතා අත්‍යවශ්‍යයි. 
  • හෘදයාබාධ, පිළිකා, පෙනීමේ ආබාධ, දියවැඩියාව වැනි රෝගවලින් ඔයාගේ දරුවන් ආරක්ෂා කිරීමට ඇපල් උපකාරී වේවි.

දරුවාගේ දෛනික ආහාර වේලට ඇපල් ඇතුළත් කිරීමට ඉතාමත් පහසුය. ආහාර ගැනීමෙන් පසු ඔයාට සැහැල්ලු අතුරුපසක් ලෙස ඇපල් ගෙඩියක් එකතු කර ගන්න පුළුවන්. එසේ නොමැතිනම් දරුවට ඇපල් යුෂ පානය කල හැක.

 

මිදි

සීනි සංයෝජනය නිසා මෙම පලතුරු රසවත් මෙන්ම මිහිරියි. දරුවන්ගේ කාබෝහයිඩ්‍රේට් සෙමෙන් ජීර්ණය වන හෙයින් දරුවන්ට මිදි වලින් ලබා ගන්නා ශක්තිය වැඩි කල් රඳවා තියා ගන්න පුළුවන්. මිදි කියන්නේ ආහාරමය තන්තු, විටමින් C සහ තවත් පොටෑසියම් බහුල ප්‍රභවයකි. මිදි වල මිනිස් සෞඛ්‍යයට අත්‍යවශ්‍ය ප්‍රතිඔක්සිකාරක ඕනෑ තරම් ගෙන දෙනවා.

 

අලිගැටපේර 

අලිගැටපේර වල මේදය අඩංගු වන අතර එය නිරෝගී හදවත් සඳහා වැදගත් වෙනවා. අලිගැටපේර කියන්නේ විටමින් E වලින් පොහොසත් ප්‍රභවයකි. එමගින් රුධිරයේ රතු සෛල සෞඛ්‍ය සම්පන්නව පවත්වා ගෙන යන අතර එකවරම මිනිස් සිරුරේ සෑම සෛලයක්ම ආරක්ෂා කරන පටල වලට සිදුවන හානිය වළක්වා ගැනීමට උපකාරී වනවා. අලිගැට පේර වල ආහාරමය තන්තු විශාල ප්‍රමාණයක් අඩංගු වනවා.  නිරෝගී සම, ස්නායු පද්ධතිය සහ දරුවන්ගේ ශරීර තුළ ශක්තිය නිපදවීම සඳහා අලිගැටපේර උපකාර වෙනවා.

 

දරුවන්ගේ ආහාර වේලට තව තවත් පලතුරු එකතු කර ගැනීමට මේ උපදෙස් පිළිපදින්න

 

  • බෝතල් කළ පළතුරු යුෂ වලට වඩා නැවුම් පලතුරු හොඳයි –   පලතුරු වල ස්වභාවික සීනි අඩංගු වන අතර එමඟින් එය පැණි රසයි. බෝතල් කළ පලතුරු යුෂ කෝප්පයකට වඩා නැවුම් පලතුරු පෝෂ්‍යදායී වන අතර විටමින්, තන්තු සහ ඛනිජ ලවණ ද එහි අඩංගු වනවා. සමහර ළමයින් නිතිපතා බෝතල් කළ පලතුරු යුෂ විශාල ප්‍රමාණයක් පරිභෝජනය කරන අතර එමඟින් දරුවන්ගේ බර වැඩි වෙන්න පුළුවන්. 
  • එක් එක් පලතුරු වාර වලදී පලතුරු වල මිල අඩු වන අතර ඒවා ඒ කාලයට වැඩි වැඩියෙන් රස බලන්න.
  • සෑම විටම ඔයාගේ නිවසේ නැවුම් පලතුරු බඳුනක් තබා ගන්න එවිට දරුවන්ට පොඩි බඩගිනි වූ විට පලතුරු ආහාරයට ගන්න පුළුවන්.
  • පෙති කපන ලද, පොඩි කළ, බේක් කරන ලද පලතුරු පිළියෙළ කිරීමට නිර්මාණශීලී වන්න.
  • ඔයාගේ දරුවන්ගේ උදෑසන ආහාරයට පලතුරු වර්ග එකතු කරන්න.
  • පලතුරු වලින් කෙටි කෑම සාදන්න. උදාහරණයක් විදිහට පලතුරු වලින් සාදන ලද කේක් සහ මෆින් දරුවට සදා දෙන්න.
  • යෝගට් වලට කපා ගත් පලතුරු එකතු කරන්න.
  • සෑම සතියකම එක එක වර්ගයේ පලතුරු යුෂ සදා දෙන්න.

 

දෛනික ආහාර වේලට පලතුරු ඇතුළත් කිරීමට වග බලා ගන්නේ නම් දරුවාගේ සමබර ආහාර වේලෙහි ප්‍රමාණවත් විටමින් සී ලබා ගන්න පුළුවන්. ඉතින් අද අපි කතා කරේ සමබල ආහාර වේලකට පලතුරු එකතු කර ගැනීමෙන් ලැබෙන වාසි ගැනයි.