ගර්භණී අවධියේදී බිත්තර කෑම හොඳද? නරකද?

ගර්භණී සමයේදී ගන්නා ආහාර කුස තුළ වැඩෙන දරුවාගේ වර්ධනයට ඍජුවම බලපෑම් කරනවා. සෞඛ්‍ය සම්පන්න ආහාර ගැනීමේදී බිත්තර බොහෝ දෙනෙක්ට මතක් වෙනවා. මන්ද බිත්තර වල ප්‍රෝටීන, මේද හා ඛනිජ ඇතුළු අත්‍යවශ්‍ය පෝෂ්‍ය පදාර්ථ රැසක්ම අඩංගු වෙලා තියනවා. නිරෝගී ගර්භණී ආහාර වේලක බිත්තර ද ඇතුළත් විය යුතුයි. අද baby and me අපි ඔයාට ගර්භණී සමයේදී බිත්තර කෙතරම් ආරක්ෂිතද යන්න මේ ලිපියෙන් කියලා දෙනවා. ගර්භණී සමයේදී බිත්තර ආහාරයට ගැනීම සහ ඒවා ආහාරයට ඇතුළත් කර ගත හැකි ක්‍රම පිළිබඳව අප ඔබට විස්තර කර දෙනවා.

 

ගර්භණීව සිටියදී බිත්තර ආහාරයට ගැනීම ආරක්ෂිතද?

ඔව්, ගර්භණී සමයේදී බිත්තර සම්පූර්ණයෙන්ම පිසින ලද නම් ඒවා ආහාරයට ගැනීම ආරක්ෂිතයි. නමුත් අමු හෝ භාගේට පිසින ලද බිත්තර වලින් ආහාර විෂවීමක් ඇති විය හැකියි. ඒවායේ සැල්මොනෙල්ලා (salmonella) වැනි හානිකර බැක්ටීරියා අඩංගු වෙනවා. එනිසා බිත්තර සම්පුර්ණයෙන්ම පිස ආහාරයට එකතු කර ගන්න.

 

ගර්භණී සමයේදී බිත්තර ආහාරයට ගැනීමෙන් ලැබෙන වාසි මොනවාද?

බිත්තර කියන්නේ මවට සහ දරුවාගේ වර්ධනය අවශ්‍ය පෝෂ්‍යදායී ආහාරයක්. බිත්තර ඔයාගේ ආහාර වේලට ඇතුළත් කිරීමෙන් ලැබෙන වාසි මොනවාද කියලා අපි ඊළඟට සඳහන් කරනවා.

 

  1. දරුවාගේ නිරෝගී වර්ධනය සඳහා ප්‍රෝටීන් අත්‍යවශ්‍ය වෙනවා. ප්‍රමාණවත් අයුරින් බිත්තර ආහාරයට ගැනීම වර්ධනය වන කළලයට උපකාරී වෙනවා .
  2. බිත්තර විටමින් B 2, B 6, B 12, විටමින් D , සින්ක්, යකඩ සහ කොපර් වැනි ඛනිජ වලින් පොහොසත්ය.
  3. දරුවාගේ මොළයේ වර්ධනයට බිත්තර වැදගත් වෙනවා. බිත්තර වල හොඳ කෝලීන් අඩංගු වන අතර එය කළලය තුළදී මොළයේ වර්ධනයට යෝග්‍යයි. 
  4. බිත්තර ප්‍රමාණවත් අයුරින් කැලරි සපයනවා. ගර්භණී සමයේදී ඔයාට දිනකට අමතර කැලරි 200 ත් 300 ත් අතර ප්‍රමාණයක් අවශ්‍ය වෙනවා. සාමාන්‍ය ප්‍රමාණයේ බිත්තරයකින් කැලරි 70 ක් පමණ ලබා දෙන අතර එමඟින් මවගේ සහ දරුවාගේ කැලරි අවශ්‍යතාවය සපුරාලීමට උපකාරී වෙනවා.
  5. බිත්තර නිතිපතා ආහාරයට ගැනීමෙන් ශරීරයේ කොලෙස්ටරෝල් මට්ටම සමතුලිත කරනවා. 

 

ගර්භණී කාන්තාවකට දිනකට බිත්තර කීයක් ආහාරයට ගත හැකිද?

බිත්තර දිනපතා ආහාරයට ගැනීමට හැකි වන්නේ ඔයාගේ ශරීරයේ කොලෙස්ටරෝල් මට්ටම මතයි. ඔයාගේ කොලෙස්ටරෝල් මට්ටම සාමාන්‍ය නම් සතියකට බිත්තර තුනක් හෝ හතරක් ආහාරයට ගැනීම සුදුසුය.

 

වෙළඳසැලකින් බිත්තර ලබා ගැනීමේදී පහත කරුණු මතක තබා ගන්න

  1. ඇසුරුම් කළ බිත්තර වල කල් ඉකුත් වන දිනය පරීක්ෂා කිරීමට අමතක නොකරන්න.
  2. කාබනික බිත්තර මිලදී ගැනීමට හැකිතාක් උත්සාහ කරන්න. 
  3. නැවුම් බව පරීක්ෂා කරන්න –  බිත්තර වතුර භාජනයකට දමන්න. ඒවා පාවෙනවා නම්, නැවුම් නොවන අතර, ඒවා පහළට ගිලෙන්නේ නම්, ඒවා නැවුම් ලෙස සැලකේ. තවත් ක්‍රමයක් නම් ඔයාගේ කණ අසල බිත්තරය සොලවන්න. එය විසිරී යන ශබ්දයක් ඇත්නම් එය නැවුම් නොවේ. එය එසේ නොවේ නම්, එය නැවුම් බිත්තරයකි.

 

බිත්තර ගබඩා කිරීමට නිවැරදි මාර්ගය කුමක්ද?

  1. නරක් වීමේ අවස්ථාව අඩු කිරීම සඳහා ශීතකරණය තුළ ඇති බිත්තර තැටි වල තබන්න.
  2. වෙනත් ආහාර ද්‍රව්‍ය වලින් ඈත් කර වෙනම තැටියක තබන්න.
  3. දොරේ පැත්තට වඩා උෂ්ණත්වය ස්ථාවර වන ශීතකරණයක් මධ්‍යයේ ගබඩා කරන්න.
  4. තැම්බූ බිත්තර දින තුනකට වඩා ශීතකරණයේ නොතබන්න.

 

බිත්තර පරිභෝජනය සමඟ බැක්ටීරියා ආසාදන වළක්වා ගැනීමට නම්,

  1. බිත්තර 160 ° F දක්වා පිස ගන්න.
  2. හොඳින් සෝදාගත් දෑතින් බිත්තර හසුරුවන්න.
  3. උණු වතුරෙන් පිරිසිදු කර ඇති පිරිසිදු භාජන භාවිතා කරන්න.
  4. වෙනත් ආහාර අසල බිත්තර තියන්න එපා.
  5. බිත්තර පිසීමෙන් පසු උණු වතුරෙන් භාජන පිරිසිදු කරන්න.
  6. ඔයාට අසාමාන්‍ය සුවඳක් දැනේ නම් හෝ බිත්තරය රළු නම් පරිභෝජනයෙන් වළකින්න.