ගැබිණි සමයේ ඇඳ විවේකය ගන්න එකේ වැදගත්කම දන්නවාද? 

සමහර ගර්භණී සංකූලතා සමනය කිරීම සඳහා ගර්භණී සමයේදී ඇඳ විවේකය නැත්නම් bed rest වෛද්‍යවරුන් නිර්දේශ කරනවා. සාමාන්‍යයෙන් Bed rest ගර්භණී කාන්තාවන්ට පොදුයි, ඒ නිසා කලබල වෙන්න එපා. Bed rest කාන්තාවගෙන් කාන්තාවට වෙනස් වන අතර නිවසේ වරින් වර විවේක ගැනීමේ අවශ්‍යතාවය මතු වෙනවා. අද baby and me අපි ඔයාට ගැබිණි සමයේ Bed rest එකේ වැදගත්කම ගැනයි කියන්න හිතුවේ.

 

Bed rest සඳහා පොදු හේතු මොනවාද?

වෛද්‍යවරුන් ඕනෑම හේතුවක් නිසා ඇඳ විවේකය නියම කළ හැකි නමුත්, ඒ සෑම අවස්ථාවකදීම නිරෝගී ගැබ් ගැනීමක සම්භාවිතාව වැඩි කරනවා. Bed rest එකට හේතු විය හැකි සංකූලතා ලැයිස්තුවක් මෙන්න:

  • preeclampsia හෝ eclampsia, අධි රුධිර පීඩනය
  • ගැබ්ගෙල වෙනස්වීම්, එනම් දුර්වල ගැබ්ගෙල හෝ ගැබ්ගෙල විවරය
  • යෝනි මාර්ගයෙන් ලේ ගැලීම
  • නිවුන්නු හෝ ඊට වැඩි ගණනක දරුවන් පිළිසිඳීම
  • ගර්භණීභාවය නැතිවීම, දරු ප්‍රසූතිය හෝ නොමේරූ උපත පිළිබඳ ඉතිහාසය
  • කළලය දුර්වල වීම
  • ගර්භණී දියවැඩියාව
  • වැදෑමහ අවහිර කිරීම

 

bed rest උදව් කරන්නේ කෙසේද?

බොහෝ අවස්ථාවන්හීදී, bed rest භාවිතා කරන්නේ ශරීරය සාමාන්‍ය තත්ත්වයට පත් කිරීමට හොඳම අවස්ථාව ලබා ගැනීම සඳහායි. මානසික ආතතිය අඩු කිරීම සහ අධි රුධිර පීඩනය අඩු කිරීම හා සම්බන්ධ තත්ත්වයන් ඇති කාන්තාවන් bed rest  කරන්න ඕනේ. එදිනෙදා වැඩ, ක්‍රියාකාරකම්, එසවීම හෝ ව්‍යායාම මගින් ඇතැම් තත්වයන් නරක අතට හැරීමට ඉඩ තියෙනවා, ඒ නිසා යෝනි මාර්ගයෙන් ලේ ගැලීම අඩු කිරීමට හෝ නොමේරූ දරු ප්‍රසූතියේ අවස්ථාව අඩු කර ගැනීමට bed rest නියම කරනවා.

 

bed rest සඳහා හොඳම කොහොමද?

බොහෝ අවස්ථාවන්හීදී, ඔයාගේ දණහිස හෝ ඉණ නමා, සමහර විට ඔයාගේ කකුල් දෙක අතරට කොට්ටයක් තබා නිදාගන්න.

 

bed rest අපහසුතා සමඟ කටයුතු කරන්නේ කෙසේද?

bed rest ගැනීමෙන් මාංශ පේශි තානය නැති වී සන්ධි වල කැක්කුම ඇති කරනවා. දිගු වේලාවක් වැතිරීමෙන් රුධිර සංසරණය අඩු විය හැක. පැත්තෙන් පැත්තට හැරීමෙන් මාංශ පේශි උත්තේජනය කිරීමට සහ පීඩනය අඩු කිරීමට උපකාරී වෙනවා. 

රුධිර සංසරණය සඳහා ව්‍යායාම කිරීම වැදගත් වේ, නමුත් ඔබ ඕනෑම ව්‍යායාමයක් කිරීමට පෙර වෛද්‍යවරයා සමඟ සාකච්ඡා කරන්න. භාවිතා කළ හැකි පොදු අභ්‍යාස පහත ඇත.

  • ආතතිය අඩු කර ගැනීමට රබර් බෝල මිරිකීම
  • ඇඳට එරෙහිව අත් සහ පාද තද කිරීම
  • අත සහ කකුල් මාංශ පේශි තද කිරීම

 

ධනාත්මක අත්දැකීමක්

bed rest වඩාත් ධනාත්මක අත්දැකීමක් බවට පත් කිරීම සඳහා ඔයාට කළ හැකි ක්‍රියාකාරකම් ගණනාවක් තිබෙනවා:

 

  • සඟරාවක් ලියන්න. ඔයාගේ සිතට නැගෙන සිතුවිලි කඩදාසි වලට ලියන්න. එය පවුලේ අය හෝ මිතුරන් සමග බෙදාහදා ගන්න.
  • ගූගල් එකට විවේකයක් ලබා දෙන්න: දිවා රෑ නොබලා ගුගල් එකේ ගැලී සිටීමෙන් මානසික ආතතියට හේතු විය හැකි අතර එය  වළක්වා ගන්න.
  • මිතුරන් සමඟ සම්බන්ධ වන්න: දරුවා ඉපදුණු පසු ඔයා කාර්යබහුල වෙන්නට ඉඩ තියෙනවා. තවද මිතුරන් සමඟ ඇවිදින්න යාමට අමාරුයි. මිතුරන්ට දුරකථන ඇමතුම් ලබා දී කාලය ගෙවන්න.
  • ඔයා ඇඳේ සිටින නමුත් ඡායාරූප ඇල්බම නිර්මාණය කිරීම, පොත් පත් කියවන්න, වට්ටෝරු යාවත්කාලීන කිරීමට හෝ අවධානය යොමු කළ යුතු වෙනත් ව්‍යාපෘතිවල වැඩ කිරීමට මෙය කදිම අවස්ථාවකි.
  • ඔයා අවට සිටින අයට ආදරය කරන්න: කාඩ්පතක් සෑදීම, ලිපියක් ලිවීම හෝ විශේෂ තෑග්ගක් ඇණවුම් කිරීම වැනි දේ මගින් ඔයාගේ ආදරය පෙන්වීමට පුළුවන්.